Rater logo
بروزرسانی تحلیل در
{date}
مراحل موفقیت آمیز
0
روش‌های بهبود سازی
0
مشکل برای تصحیح
0

رنکینگ:
گوگل
الکسا
Pagerank به معنای رتبه صفحه است و در اصل امتیازی است كه گوگل برای هر صفحه وب قائل می‌شود. برای دیدن رتبه صفحات یك سایت می‌توانید تولبار گوگل را دانلود تا به محض ورود به هر صفحه‌ای امتیاز آن صفحه را روی نوار ابزار گوگل مشاهده كنید. هرچه امتیاز شما در گوگل افزایش یابد، باعث می‌شود تا گوگل شما را در صفحه جست‌وجو، در رتبه بالاتری نمایش دهد.

رتبه الکسا بر پایه رتبه سه ماه آخر یک سایت بدست می آید. این رتبه ترکیبی از معیار های مختلف مانند تعداد کاربران متفاوت بازدید کننده، تعداد صفحات بازدید شده بوسیله کاربران و زمان صرف شده روی صفحات یک سایت بدست می آید.
عنوان:
عنوان یک سایت باید بین 10 و 70 کاراکتر باشد. اطمینان حاصل کنید که عنوان خود را صریح و روشن است و شامل مهمترین کلمات کلیدی شما باشد و هر صفحه یک عنوان منحصر به فرد داشته باشد.
توضیح سایت:
در حالت ایده آل، توضیحات متا شما باید بین 70 تا 160 کاراکتر (فضاهای) باشد.
توصیف متا به شما کمک می کند تا نحوه نمایش سایت خود در نتایج جستجو به چه صورت باشد.توصیف خوب به عنوان تبلیغات آلی بالقوه عمل می کند و بیننده را به کلیک کردن به سایت شما را تشویق می کند.
اطمینان حاصل کنید که شرح متا خود را صریح و روشن نوشته اید و شامل مهمترین کلمات کلیدی شما است. همچنین، هر صفحه باید یک شرح متا منحصر به فرد مربوط با محتوای آن صفحه را داشته باشد.
کلمات کلیدی:
کلمات کلیدی سایت شما را بیان می کند و بهتر است مناسب با صفحه مربوطه کامل شود و باید حداکثر تا 256 کاراکتر برای کلمات کلیدی در نظر گرفته شود.
دستورات هدر:
H1
H2
H3
H4
H5
H6
تگ های H یا Heading ها ، تگ هایی هستند که ارزش کلمات را نشان میدهند و از ۶ تگ (h1,h2,h3,h4,h5,h6) تشکیل شده اند که از بالا به پایین ارزششان کمتر میشود. استفاده از این تگ ها ، تقریبا تعین تکلیف برای بات ها یا خزنده های موتور های جست و جو است . پس در استفاده از آن ها زیاده روی نکنید و حواستان به کلماتی که درون آنها قرار میگیرد باشد.
تعداد تصاویر:
وجود فلش:
فایل فلش فقط باید برای کاربردهای خاص استفاده می شود. اگرچه محتوای فلش اغلب بهتر به نظر می‌رسد، اما موتورهای جستجو قادر به درک فلش نمی‌باشد.
اجتناب از فلش‌های تمام صفحه و جایگزینی از کدهای Ajax بجای آن، راهکار مناسبی می‌باشد.
آیکون اپل:
در برخی از محصولات اپل مانند آیپد، آیفون و آیپاد (iPad,iPhone,iPod) در مرورگر سافاری گزینه ای به نام Add to Home Screen وجود دارد که می تواند آیکون وب سایت دلخواه شما را به صفحه اصلی (Home Screen) اضافه کند و هر زمانی این آیکون را لمس کنید، وب سایت دلخواه باز می شود.

جهت مشاهده نحوه ساخت Apple Icon، اینجا کلیک نمائید.
بررسی Responsive:
طراحی ریسپانسیو اصطلاحا به نوعی از طراحی وب گفته می‌شود که در آن صفحات یک سایت متناسب با وسیله‌ مورد مشاهده که می‌تواند مرورگر پی‌سی، تبلت یا مرورگر گوشی باشد، واکنش نشان می‌دهند و به این ترتیب مشاهده کننده سایت را به صورت تر و تمیز و بدون نیاز به اسکرول یا تغییر زوم خواهد دید.
گوگل ایندکس:
منظور از ایندکس در گوگل این است که صفحات سایت شما در صفحات گوگل شناخته شود . و قابل مشاهده باشد . همه وبمسترها و وبلاگ نویسان می خواهند بین چند دقیقه تا چند ساعت پس از ارسال مطلب در سایت ، مطلبشان در گوگل ایندکس شود.
صفحات محبوب:
لیستی از محبوبترین صفحات شما نزد گوگل
وجود جدول‌های منسوخ:
استفاده از بعضی از کدها در گذشته رایج بود اما با گذشته زمان کدهای جایگزین برای انها قرارداده شد تا بتوان کارایی بیشتری از تعداد کد کمتر گرفت. یکی از این کدها استفاده از جداول تو در تو می باشد. تگ center نیز از دیگر موارد به شمار می رود.
نسبت نمایش صفحه به بازدیدکننده:
بنا بر آخرین مقالات گوگل، یکی از عوامل تاثیر گذار در رتبه هر سایت، مدت حضور فرد در سایت می باشد. این حضور نشان دهنده محتوای خوب صفحه است.
میانگین حضور روزانه فرد در سایت:
محتوای سایت باید به گونه ای باشد که مانع خروج مستقیم کاربر از سایت شود و کاربر را به صفحات دیگر بفرستد. البته لازم به ذکر است که اینکار باید با محتوای خوب صورت گیرد نه به صورت نا خواسته از سوی کاربر.
سایت‌های لینک‌دهنده:
یکی از راه های افزایش محبوبیت وب شما معرفی آن و قراردادن لینکتان در سایت های دیگر می باشد که می تواند به صورت تبلیغ در سایت های دیگر، انتشار مقاله و ... باشد. با اینکار شما به موتورهای جستجو کمک می کنید تا سایتتان را به خاطر بسپارد.
Robots:
فایل robots.txt یک فایل متنی بسیار کوچک است که در root سرور و یا در پوشه subdomain قرار می گیرد. کار این فایل اینه که به اسپایدر ها یا کراولر های موتور های جستحو میگه که چه صفحاتی رو می تونند باز کنند و چه صفحاتی رو نمی تونن.
Sitemap:
نقشه سایت لیستی از url هایی است که برای موتورهای جستجو اماده می شود تا خزیدن انها را در سایت راحت تر و هوشمندانه تر کند.نقشه ها می توانند شامل اطلاعات اضافی مانند اخرین به روز رسانی سایت شما، فرکانس تغییرات و اهمیت هر آدرس.
encoding سایت:
تعیین language/character encoding می تواند مشکلاتی در رابطه با ارائه کاراکترهای خاص را بر طرف کند.
favicon:
Favicon اصطلاحا به شکل کوچکی گفته میشود که هنگام یافته شدن آدرس اینترنتی مورد نظر، در ابتدای آدرس دامنه در باکس آدرس بار مرورگرهای اینترنتی ظاهر می شود. این شکل معمولا لوگو یا آرم آن وب سایت است که با کمک یکی از تگهای html در صفحه ایندکس آن وب سایت قرار گرفته اند.
پیشنهادهای کاربردی:



IP سرور:
ادرس ip نیز می تواند بر روی بهبود سایت شما تاثیر مستقیم بگذارد، برای انتخاب سرور خوب برای سایتتان سعی کنید که محل سرور از نظر جغرافیایی نزدیک به بازدیدکنندگان سایت باشد. سرعت سرور نیز از نظر موتورهای جستجو گر مورد محاسبه قرار گرفته و تاثیر گذار است.
کشور سرور:
نام سرور:
تاریخ بروزرسانی دامنه:
تاریخ ایجاد دامنه:
تاریخ پایان دامنه: